Tuesday, June 6, 2017

Sambutan Hari Guru 2017

ASSALAMUALAIKUM dan hi semua...
maaf lama tak update...
agak kesibukan sikit...
hahahahha...

sekali update aku masukkan semua cerita....
hahahhahahah

________________________________________________________________________

CERITA 1

pada 16 Mei yang lepas...
sambutan hari guru telah diadakan..
ALHAMDULILLAH aku merasi nikmatnya YA ALLAH..
sebelum ini sekadar ucapan saja..
lepas pindah ni...
baru rasa best sambut...
hahhahaa

"GURU PEMBINA NEGARA BANGSA"
tema hari guru pada kali ini....
yang best pada kali ini..
aku join group PPD masuk koir hari guru...
hahahhaha...
saja sekadar suka-suka...
cri kenalan sama...
jumpa kawan baru..
yang penting happy tak kacau orang lain kan..
hahahaha....

antara hadiah aku dapat..bukan sehari..sepanjang minggu dapat... heheheh


bersama rakan setugas....



SELAMAT HARI GURU kepada semua warga pendidik...
terutama kepada yang telah memberikan tunjuk ajar pada aku ini...
dan aku juga menjadi sebahagian daripada mereka....
thank to... tadika machang bubok, sk machang bubok, smk bukit mertajam, smt seberang perai, IPG Kampus pendidikan teknik, sk tanah liat , sk SAILIRAN dan semua yang terlibat secara langsung...
❤❤❤❤

________________________________________________________________________________

CERITA 2

SELAMAT PENGANTIN BARU juga kepada sepupuku...
TENGKU MUHAMMAD FAIZ dan pasangannya NADIA...
selamat menempuh alam rumah tangga....



SEMOGA BAHAGIA SAMPAI SYURGA....
doakan aku juga...
hahahhahahaha...

________________________________________________________________________________

CERITA 3

aku tak pernah tunjuk gambar lagi anak sedara aku ni..
namanya MUHAMMAD YUSUFF AQIL...
manja gila ngn aku...
hehehhehe....
semoga menjadi anak yang soleh dan penyejuk di mata ibu dan ayahnya...
in sha allah....





____________________________________________________________________________

CERITA 4

SALAM RAMADHAN semua...
dah bulan mulia ni...
semoga kita mengejar pahala di bulan mulia ini....
in sha allah....
berPUASA tau...
hahahahhahaha





____________________________________________________________________________


cukup la 4 cerita...
nanti aku da masa aku cerita lagi...
hahahhahaha......
ASSALAMUALAIKUM semua.....


Sunday, May 14, 2017

Sayang MAK

SELAMAT HARI IBU....
sayang mak ketat-ketat....
PUAN ROHANI BINTI ISHAK
maklah segalanya...
tiada kata yang mampu diungkapkan kepada mak..
terlalu besar pengorbanan mak kepada kami anak-anak....
sayang MAK....
❤❤❤❤❤❤❤❤❤

masa besday mak tahun lepas....




Sunday, May 7, 2017

PENGALAMAN

berdasarkan pengalaman seseorang...
hanya berkongsi..
kerana tertarik dengan kisahnya....
jangan salah sangka taw....
hahahah....

al kisah...
di sebuah negara beringin rendang....
tempat mat jenin bertemu jodoh dengan cinderella....
hahhahahah....

Pada satu hari ditetapkan...
di sebuah tempat pendidikan...
hari berjumpa ibu bapa...
si cikgu teruja nak ke sekolah untuk bertemu parent nk terangkan tentang anak murid tersayang....
sampai ja sekolah...
rupanya dah penuh sekolah...
dilihat jam... baru 8.15 pagi...
masih awal la mungkin ibu bapa yang datang awal...
so relax dalam kereta sat....
makan dulu kuih masa beli sebelum mai sekolah....

elok 8.30 pagi baru keluar dari kereta...
jalan ke  bilik guru...
teruja kot...
si cikgu ni pertama kali kot sebab masih setahun jagung dalam bidang pendidikan...
sebelum sempat masuk ke bilik guru,,,,
si cikgu ni disapa sepasang ibubapa dan mahu berjumpa....
waaaaa......custormer pertama...
berjalan lancar...
seronok sangat kerana permulaan yang baik....
belum sempat si cikgu melepak di bilik guru...
kemudian dipanggil lagi kerana ada beberapa ibu bapa sedang menunggu di ruang menunggu..
siap beratur plak...
so bermulahlah bertemu ibubapa....

selepas seorang demi seorang...
semua berjalan dengan lancar....

khusyuk juga si cikgu ni kongsi cerita ni,,,
pengajaran untuk aku gak nanti...

TETIBA...
mai sorang ibu bersama keluarga....
" cikgu why my son so bad? i baca kertas jawapan dia.. semua betul tapi kepada awak gagalkan anak saya? " terkejut si cikgu... si cikgu cuba tenangkan keadaan...
semua ibu bapa terkejut dengar....
si cikgu cuba kawal keadaan tapi di hujani soalan yang pelbagai...
"u muda lagi.... i dh tua... u belajar dlu tanda kertas..."
"i pon cikgu... i 10 tahun tanda upsr... kita nk tolong budak bukan nk gagalkan budak"
"bi dan bm saja...knapa awak terlalu straight tanda kertas?
" u terlalu muda nk menunjuk hebat..."
"i malu anak i fail....
"anak i semua pandai....
"siapa ketua panitia bm? sy nk jmpa...."
"beter u chek lain sebelum i jumpa guru besar..itu kawan saya..."
dengan panas telinga cikgu tu setelah kena beleter dan di malukan depan orang ramai...
selamba ja cikgu tu jawab....
" ok nnt sy bagi kertas ni cikgu lain chek... harapnya dapat A la kan...."
terdiam si ibu belagak tu dan blah...
siap pesan sebelum balik...
"make sure doube chek my son paper..." dengan belagaknya terus blah....
sampai geleng kepala mak pak yang dengar bnda tu......

si cikgu yang ceritakan ni rasa nk nangis ja...
apa la dosa sampai kena hina dan dimalukan depan orang ramai...
terus spoil mood....

selepas selesai semua mak pak yng jumpa...
si cikgu pergi jumpa dengan ketua panitia..
bukan untuk mengadu tetapi menceritakan hal yang berlaku sebelum di serang mak tu....
semua terkejut....
diminta kertas exam tu...
nk doube chek,,
hahhahaha....
memamng anak dia teruk...

so si cikgu ni dok tunggu mak yang belagak tu mai...
hahahah...
doakan semoga kebenaran berpihak pada cikgu tu....
in sha allah moga dipermudahkan segala urusan.....
☺☺❤

lama tak update...
maaf ja...
aku busy la....
hahahhahahah

Tuesday, April 11, 2017

Ceritera Hati

ASSALAMUALAIKUM semua...
hi....
hari ini  tak da topik menarik...
cuma nak bercerita tentang ceritera kisah hati....
jauh di sudut hati....
bergelora namun apa kan daya...
ALLAH menulis ceritaNYA dengan indah...


jangan salah sangka taw...
bukan aku tak pernah bercinta...
banyak pengalaman telah aku lalui..
namun ceiteranya amat sulit..
biarlah aku dan ALLAH sahaja mengetahui....

pada saat ini..
pada tika ini....
umurku telah 29 tahun 29 hari....
baru saja HARI LAHIRku lepas bulan MAC ritu...
tatkala usia ni..
aku dikelilingi insan sudah mempunya pasangan dan zuriat sendiri..
namun aku masih bersendiri ..
aku juga rasa sunyi...
inginkan seseorang tapi....
ermmmmm.....
aku juga tidak tahan dengan keadaan ini...
namun aku akan kembali memuhasabah diri...
setiap cerita hidup di arahkan OLEHNYA..
aku hanya pELAKON sahaja...


tipu kalau kata aku tak CEMBURU...
memang aku cemburu..
dalam keluarga aku juga adik2 aku telah berkahwin....
aku?
belum masanya.....
mampu tersenyum saja bila disapa soalan tentang kahwin..
walaupun pahit ditelan jua...
sebab apa?
sebab aku yakin dan percaya in sya allah kelak da yang terbaik untuk aku...

orang yang aku sayang...
my RATU HATI...
my MUM...
dia paling risauu,...
tapi apa akan daya..
berserah pada takdir...
boleh kata da saja mak... sedara.. kak..adik... cuma membantu aku memberikan calon2...
tapi semuanya aku tak terima...
KENAPAKAH?
aku bukan memlilih tapi mungkin ALLAH belum buka hati unntuk semua ini...
sekadar keinginan tidak memberi sebarang tindakan....


di sebalik segala yang berlaku..
in sya allah ada hikmahnya...
bukan aku tak nak berkahwin...
tapi belum masanya...

satu lagi hal...
mengapa aku membenarkan adik2 aku kawen..
tiada sesiapa yang mengetahuinya..
sudah lama aku menanggung keseorangan...
kini aku aku sampai masanya aku coretan dalam blog ini...
sebenarnya macm ni kisahnya....
sehari sebelum arwah abah koma dulu... abah ada call....
masa tu aku study kt IPG kat Cheras...
dari nada abah... abah sihat..
tapi sangkaan aku meleset..
itulah kali terakhir aku mendengar suara abah....
abah call aku tanyakan khabar.. maklum la masa tu aku ngah study group..nak test...
aku sembang cam biasa ngan abah....
sebelum abah akhirkan perbualan..
abah pesan kt aku " SHAH, nanti apa2 berlaku tolong jaga mak ngan adik2...abah harap ang ja"
aku tak sangka tu pesanan abah bg kt aku....
pesanan terakhir...
aku pon xsangka...
keesokan hari...
adik aku kol...
kata abah xsedarkan diri dan keadaannya makin teruk...
ALLAHUAKBAR.....
HAMPIR beberapa bulan abah tak sedarkan diri...
mampu berdoa....
aku tak mampu ada kt abah senantiasa...
sebab aku study...
mampu ada hujung minggu sebab aku ulang alik KL-PENANG....
sehinggalah abah menghebuskan nafas terakhir....

oleh sebab itu...
aku tanam dalam hati ni...
1) BELAJAR RAJIN2 KEMUDIAN JAGA FAMILY
2) JAGA DAN BIMBING ADIK2....

ALHAMDULILLAH aku galas amanah itu..
tapi kesannya pada aku sehingga aku terlupa tentang JODOH aku...
hahahhahaha...
in sya allah nanti ada la kan....
sedangkan selipar di jadikan sepasang inikan manusia....
hahahhahaha...

IN SYA ALLAH doakan aku dipermudahkan urusan JODOH...
dipermudahkan urusan hidup....
amin....
terima kasih semua....
❤❤❤❤❤

pesanan buat bakal suri hati....
"maaf kerana terlewat mencarimu..in sya allah akan sama-sama ke pintu syurga..... tidak dapat menjanjikan bulan dan bintang cukuplah membuatmu sentiasa bahagia dan gembira...."



(semasa menulis bab abah... air mata ini mengalir kerinduan pada abah.... )

Monday, April 10, 2017

CNY time....

salam ulllllssszzzz...
hahahhaha....
ALHAMDULILLAH setiap hari teruja nk buat entry baru....
sekadar nak share pengalaman....
kalau xsuka baca...
xyah buka my blog la...
hehehheheheh.....

sedia maklum...
sejak dok sekolah cina...
banyak aku belajar benda baru....
seronok sangat...
cara kerja..
budaya kerja...
semua aku suka...
seronok sangat....

orang lain sambut raya aku lak dapat hadiah...
tq my student....
dapat special edision TUPPERWARE....

orang lain raya aku untung..
rezeki weh...
ALLAH dah tetapkan rezeki...
rezeki tak pernah salah alamat...
andai makanan yang hendak disuap terjatuh itu pun bukan rezeki...
REZEKI ALLAH DI BUMI INI AMAT LUAS....
❤❤❤❤❤❤

Lepastu LIMAU jang dok kata...
berkotak...
sampai tak lalu makan....
untung jiran dekat2...rezeki depa...
hehehhehehe,,,,

Lepas cuti tahun baru cina...
sekolah buat sambutan besar-besaran...
seronok sangat..
pengalaman weh...
bukan senang nak dapat pengalaman ni...
syukur.....

KAMI kaum minoriti DITERIMA baik...
alhamdulillah.....
seronok dok sini....

bersama pemberi telur emas...hehehhehe


"yi shang" tyme... sedap rasa.... vege punya..rasa cam somtam pon da.....

telur emas....

with new fren... adlie, mira dan faezah




kebetulan pada hari sambutan dilakukan....
mengikut kepercayaan...
telur leh berdiri....
YA memamng berdiri...
SUBHANALLAH..
kuasa ALLAH....
teruja dan terkesima.....


ni sebahagian ja...
banyak aktiviti....
teruja punya pasal...
lupa nk amik gambaq
hahahhaha.......
lepas tu da persembahan pentas....
persembahan depa 1st class...
peringkat kebangsaan...
memannng terbaik la.....
memang WOWWW la....
sampai lupa amik gambaq la....
hahahahhahaha.......

maklm la aktiviti ni buat jumaat...
aku balik awal...
sebab diberi keistimewaan balik awal...
sebab sembahyang jumaat....
so terbalik awal...
xdan habis persembahan....

rasanya cukup ja untuk entry ni...
nanti bagi cerita lain yang sempoi2.....
pelan2...
hehehehhehe....